נמרוד שמואלי - כתב לענייני צרכנות

הסטארט-אפ הישראלי שהופך את חנות הפרחים השכונתית למעצמה

תמיד נחמד לשמוע על עוד הצלחה ישראלית, והנה הסטארט-אפ הישראלי זרוש (ZERUSH) המציע לבעלי חנויות פרחים אתר חנות אונליין ללא עלות ואפילו לקדם את החנות עבורם. בימים אלו האתר התחיל את פעילותו הראשונית בארץ עם למעלה מ50 חנויות. החלטנו לברר איך זה עובד בדיוק.

ZERUSH חנויות פרחים אונליין
חנויות הפרחים של העתיד כבר כאן

הצרכנים עוברים להזמנות באונליין וחנויות הפרחים מתקשות להתמודד עם השינוי ולהתחרות ברשתות הגדולות. הסטארטאפ ZERUSH מאפשר לחנויות הפרחים הקטנות למכור אונליין בלי שקל אחד. 

"נשמע הזוי? אין ספק שההצעה שלנו ייחודית" אמר לנו שי יופה, ממייסדי החברה. 

"תבינו, שוק הפרחים מעולם לא היה בנקודה הזאת, כאשר הרשתות הגדולות אוכלות את רוב העוגה וכל אותן חנויות קטנות ושכונתיות מאבדות לקוחות מיום ליום. העניין הוא שלאותן רשתות גדולות יש מערך אונליין שבעל העסק הקטן לא יכול לפתח בעצמו וכתוצאה מכך הפער גדל ואף מזנק במשבר הנוכחי".

 

מסתבר שרוב חנויות הפרחים לא מודעות למצב. "אם חנויות הפרחים הקטנות היו מודעות להיקף ההזמנות שהם מפספסות באינטרנט, הן לא היו נשארות אדישות". 

לדבריו, לפחות 70% מהמכירות הם באונליין. 

 

"בחיים לא הייתי מאמין שיהיה לי קשר לפרחים, אני בכלל איש דיגיטל" הוא צוחק, "הכל התחיל בעזרה לחבר של המשפחה שהתקשר אלי בבכי. הוא חשף בפני איך חנות הפרחים שלו, אותה הוא טיפח במשך 35 שנה נקלעה לחובות. איך הלקוחות הקבועים נעלמו לאט לאט ועל הפחד מהעולם הדיגיטלי". 

הוא ממשיך, "התחלתי לחקור את שוק הפרחים ונדהמתי מהמספרים, הבנתי שחנות ללא פעילות באונליין יורה לעצמה ברגל. באותו יום הקמתי אתר ביחד עם שני חברים בוגרי יחידה טכנולוגית מובחרת בצה"ל והשאר היסטוריה, אני עד היום מקבל פרחים ממנו כל חג".

רוצים להצטרף? מלאו פרטים בטופס:

"מחזור המכירות בחנות שלי צמח 128%"
איציק שבת, בעלים "פרחי ירושלים"

"זרוש מאפשר לחנות הפרחים הקטנה והשכונתית לחזור למשחק. והלקוחות? נהנים ממערך משלוחים איכותי"!

"פרחי ירושלים" הוא אחד מעשרות חנויות הפרחים שהצטרפו לסטארטאפ 'זרוש', שמאפשר להם להנות מחנות אונליין ומעטפת שיווק ללא עלות, פרט ל5% מהמחזור החודשי. כך, אותן החנויות שפיתחו לאורך השנים היכרות אינטימית עם לקוחות, יכולים להמשיך ולשרת אותן גם בעידן האונליין. 

על פי נתוני זרוש, בחודשיים האחרונים בלבד, נרשמה עלייה משמעותית של 128% בהיקף הזמנות הפרחים באונליין, בנוסף לעלייה של 92% בשנה האחרונה.

 

המגמה ברורה. הצרכנים עוברים לאונליין ומי שלא יצטרף למהפכה, יישאר מאחור.

גם אוסי, בעלת חנות פרחים בגדרה, נהנת מהיתרונות של זרוש. "פתחנו את החנות מאפס לחלוטין, ללא עזרה" היא מתארת. "נלחמנו בשיניים בביורוקרטיה ונתקלנו בהרבה קשיים בתור עסק חדש. עד עכשיו לא השתלם לנו להקים אתר חנות באינטרנט בגלל העלויות הגדולות. כשהציעו לנו להצטרף לזרוש ללא עלות ועוד לעזור לנו בשיווק, קפצנו על ההזדמנות. עכשיו כל הלקוחות שלנו נהנים משירות קנייה אונליין ומשלוחים. הלקוחות מאוד מרוצים ואפילו נוטים להזמין יותר". 

המיזם ממשיך לצבור תאוצה ולהעניק פתרון ייחודי לחנויות הפרחים ולקוחות. בעידן בו הרשתות הגדולות מרסקות את העסקים הקטנים והמשפחתיים, זרוש מאפשרת להם להמשיך לגדול ולשגשג בסביבה התחרותית ולנצל את היתרונות היחסיים שלהם אל מול החברות הגדולות.

זה לא רק גלגל הצלה, זו מקפצה של ממש עבור אלפי עסקים קטנים שמתקשים להסתגל.

רוצים להצטרף למהפכה? השאירו פרטים למטה:

גלילה לראש העמוד