תוצאות השיווק בירידה? זאת הטעות שכולם נופלים בה
- מרץ 15, 2021
- 8:51 am
בחודשים האחרונים יותר ויותר בעלי עסקים מדווחים על ירידה בתוצאות השיווק. חלקם מאשימים את הקורונה, חלקם את השינויים במדיניות הפרטיות החדשה של אפל וחלקם את ביבי. פגשנו את שי יופה, מייסד ומנכ"ל Ymedia כדי לשמוע כיצד מייצרים בידול שיווקי באוקיינוס אדום.
אהלן שי
אהלן רעות
מה מיוחד בשיטת השיווק שאתה מציע?
בניגוד לכל המודעות שפתחנו אליהן אדישות מוחלטת. התוכן שלנו יוצר סוג אחר של מודעה. במקום להפנות גולשים לעמוד נחיתה כמו כולם, אנחנו מפנים אותם לכתבות תוכן בתוך אתרי חדשות מובילים.
היופי באותן כתבות שהן מציגות את בעל העסק כאוטוריטה בתחומו, ממתגות אותו ולא משאירות לגולשים טעם לוואי של פרסומת.
תסביר
לכולנו קרה שהתחלנו להתעניין במוצר או שירות מסוים ומיד לאחר מכן, התחלנו לראות המון באנרים ומודעות בכל פעם שגלשנו באינטרנט. פתאום כולם נראים אותו דבר וכתוצאה מכך אנחנו הופכים לאדישים.
אבל לא כך המצב בכתבות תוכן, כשבעל העסק מופיע באתר חדשות, הלקוחות מגיבים אחרת.
מדוע?
מהמון סיבות, המרכזית שבינהם היא שמדובר ב-Intent אחר, לקוח שקורא כתבה נמצא בפוקוס שונה מאשר כשהוא גולל בתוך פיד בפייסבוק, הוא מרוכז יותר וככל הנראה נמצא בזון.
שנית כל, מיקום המודעות, כשלקוח רואה מודעה ב-Ynet או Globes הוא מתייחס אליה שונה בניגוד למודעה שמוצגת בסטורי באינסטגרם, יש כאן רכיב של Social Proof.
דבר שלישי ואחרון, התחרות, רוב בעלי עסקים מפרסמים כמו כולם ובאותן פלטפורמות (פייסבוק, גוגל), כאן יש הזדמנות לשווק אחרת, גם מבחינת הפאנל השיווקי וגם מבחינת הפלטפורמות, עיקר העבודה והמומחיות שלנו היא דרך פלטפורמות פרסום מבוססי תוכן כמו Taboola ו-Outbrain.
אוקיי, למה שלא אפנה ישירות לאתרים כמו Ynet או Walla ואפרסם דרכם? בגלל המחיר?
מעבר לזה שהמחירים שלנו הרבה יותר אטרקטיביים, גיוס לידים זו המומחיות שלנו.
תשמעי סיפור. יש לי חבר שאבא שלו חקלאי בערך 40 שנה, מגדל רק מלפפונים. שאלתי אותו למה הוא לא מנסה גידולים אחרים, והוא אמר לי שאבא שלו מגדל רק מלפפונים, אבל עושה את זה הכי טוב.
אצלנו זה אותו סיפור, רק עם לידים, זה מה שאנחנו עושים הכי טוב, נכון להיום המשרד שלנו מייצר מעל 10,000 לידים בחודש ע״י תוכן וקמפיינים מחוץ לקופסא, אנחנו לא מוכרים לך כתבה מלטפת כדי שתוכלי לספר לחברים שהופעת כאן וכאן, המטרה היא לבנות משפך שיווק עם שיניים, טפסי לידים, פופ-אפים ומילים חזקות שמניעות לפעולה – Performance טהור.
(צוחקת) באתי לשאול למה לא לפנות לסוכנויות שיווק אחרות אבל ענית
תראי, לא המצאנו את הגלגל, אני מכיר המון קולגות שמשווקים באמצעות תוכן אבל לא בתקציבים ובסקיילים שלנו, הסיבה המרכזית לכך, היא כי ישנם לא מעט מוצרים שאנו משווקים במודלים של תשלום פר תוצאות, כלומר תקציב הפרסום מגיע מאיתנו.
אז איך זה עובד בפועל?
בדיוק כמו שכולנו קוראים כתבות בתחומים שמעניינים אותנו, גם כאן לקוחות פוטנציאליים קוראים את הכתבה ובסופה יש להם אופציה להשאיר פרטים.
אני חושב שהבשורה האמיתית במודל הזה שכאן לא 'דוחפים' לאנשים את המודעה, אלא גולשי האתר בוחרים לקרוא אותה אחרי שהם קיבלו מספיק אינפורמציה והם לא "רק רצו לשמוע פרטים".
נשמע טוב, אבל בוודאי מדובר בשירות יקר
תתפלאי לשמוע, אבל בכמה מאות שקלים תוכלי לקבל מאיתנו כתבה שיווקית שמוכנה לגייס לידים, שלא נדבר על התנועה החינמית שאפשר לקבל מגולשים שכבר נכנסו לאתר.
בעלי עסקים התרגלו ללידים שבדר"כ קוראים קצת על המוצר או השירות, ממלאים שם וטלפון וזהו. לפעמים הם משאירים ליד מבלי שיש להם את כל המידע, ורק בשיחה עם נציג הם מבינים שזה בכלל לא מה שהם חיפשו – ככה נוצרים המון לידים לא רלוונטיים שעולים זמן וכסף למפרסם.
כאשר משתמשים בכתבות תוכן, לקוחות פוטנציאליים מקבלים מידע מקיף יותר, ככה שאם הם בחרו להשאיר ליד בסוף התהליך – יש ודאות הרבה יותר גבוהה שהוא רלוונטי, ופוטנציאל ההמרה שלו גדול יותר.
אז אתרי החדשות צריכים להתחיל לדאוג?
(צוחק) כרגע לא, אבל אולי בעתיד.
יש לך שאלות שלא קיבלו תשובה? רוצה לדבר עם שי ולשמוע הכול בעצמך?
צריך רק להשאיר פרטים למטה, הוא כבר יתקשר.