- אוגוסט 9, 2020
- 1:05 pm
שיווק בוואטסאפ: שיטת השיווק המהפכנית שמייצרת פי 7 יותר מכירות וחוסכת ים של זמן
שיטת השיווק החדשנית נוחתת בישראל לאחר שהפכה ללהיט של בעלי העסקים בארה"ב. הלהיט החדש כולל שימוש בצ'אטבוטים בוואטסאפ כחלק מתהליך המכירה של העסק ומאפשרת לבעלי עסקים רבים להכפיל את תוצאות השיווק של העסק בפחות מחודש. לקוחות מספרים על לידים איכותיים במיוחד ונסיקה בהיקף המכירות. יצאנו לבדוק.
שוחחנו עם שי יופה, מומחה לשיווק בוואטסאפ והבעלים של חברת הפרסום Ymedia, "היום קשה מתמיד לתפוס את תשומת הלב של הגולשים". לדבריו, עסקים רבים אינם מרוצים ממאמצי השיווק ברשתות החברתיות ולעתים אפילו מפסידים על כך כסף.
"כואב לי לראות כל כך הרבה בעלי עסקים עם פוטנציאל מדהים שלא מצליחים למכור מספיק, מבלי לדעת שניתן לשפר בצורה משמעותית את היקף המכירות בפחות מחודש".
שי ממשיך, "עד היום, רוב בעלי העסקים ניסו את מזלם עם כל מיני קמפיינים בפייסבוק וגוגל אבל כמעט תמיד, הלידים מאוד יקרים ולא בשלים לרכישה. התהליך שלנו פותר את הבעיה הזאת בדיוק".
שיטת השיווק החדשנית משלבת טכנולוגיה ייחודית הדורשת אישור מיוחד מפייסבוק, (חברת האם של וואטסאפ). אותה טכנולוגיה מאפשרת לכל עסק להשתמש בוואטסאפ כערוץ ההתקשרות העיקרי מול הלקוחות, החל משלב המכירה ועד לשירות לקוחות. כתוצאה מכך לקוחות פוטנציאליים עוברים בתהליך מדויק, מהיר וממיר.
פחות זמן על שיחות מכירה ארוכות והסברים
ליטל, בעלת רשת קליניקות לאסתטיקה רפואית מספרת: "זה לא רק הכמות של הלידים, האיכות שלהם מאוד שונה".
ליטל מתארת, "ניסינו לא מעט קמפיינים בכל פלטפורמה אפשרית וכמובן שהגיעו פניות אבל אף פעם לא קרה לי שלקוחות סגרו איתי בטלפון כאילו הם עברו תהליך מכירה שלם".
שיטת השיווק החדשה מאפשרת ללקוחות לקיים אינטראקציה עם העסק באופן מיידי, בפלטפורמה שהכי טבעית להם ובזמן שנוח להם. כך, ניתן להגיע ללקוחות פוטנציאליים שהסבירות שירכשו היא גבוה במיוחד.
"כמו לפרסם בפייסבוק לפני עשור, כשלא היה תחרות"
אחת הסיבות לכך ששיטת השיווק זוכה להצלחה מסחררת היא ששיווק בוואצפ נדיר מאוד ולכן אין תחרות על תשומת הלב והקשב שלהם.
על פי סקר של פורום השיווק הבינלאומי, 93% מהמשיבים דיווחו שהם מקדישים פי 3 יותר זמן למסר שיווק בוואצפ לעומת כל פלטפורמה אחרת.
שי מסביר, "לבעלי עסקים נמאס לרדוף אחרי אנשים ש-'רק רצו לשמוע פרטים'. האמת היא שיש דרך הרבה יותר קלה להגיע ולתקשר עם אלו שיודעים מה העסק שלך מציע והם כבר בשלים לרכוש את המוצר או השירות שלך".
לטענת שי, מלבד ההיבט הטכנולוגי, שיטת השיווק החדשה יעילה במיוחד כי השיחה למעשה לא נגמרת .
"לרובינו לא נוח תמיד לשוחח בטלפון וגם אין לנו תמיד סבלנות, אבל כאשר תהליך המכירה עובר לוואצפ, אנחנו יכולים להמשיך אותה בקצב שלנו ובזמן שנוח לנו. המשמעות היא יחס המרה גבוה במיוחד בהשוואה לטלמרקטינג קלאסי" מסביר לנו שי.
להקדים את השוק
שיטת השיווק החדשה היא בשורה של ממש עבור עסקים המחפשים לייעל ולשפר את תוצאות השיווק ואחוזי ההמרה.
בעולם כה תחרותי מבחינה עסקית וכלכלית, מדובר ביתרון אדיר על פני עסקים מתחרים.